Tarihçe

  • 1979
  • 1979

     Bursa Ecza-Koop, yedi eczacı tarafından 7. Bölge Bursa Eczacı Odası Başkanı Ecz. Naci DOĞAN ve çalışma arkadaşlarının öncülüğünde kuruldu. BEK, Bursa'nın Çarşamba Semti'nde faaliyetine başladı.
  • 1982
  • 1982

     Her geçen yıl artan ortak sayısı ve etkinliği ile hızla büyüyen Bursa Ecza-Koop, Altıparmak Semti'ndeki deposuna taşındı.
  • 1985
  • 1985

     Bursa Ecza-Koop'ta bilgisayar kullanımına başlandı.
  • 1990
  • 1990

     Itriyat ve kozmetik ürünleri de dağıtılmaya başlanarak ürün çeşitliliği arttırıldı ve bu çeşitlilikle hizmet sunan ilk dağıtım kanalı oldu.
  • 1994
  • 1994

     Bursa'nın Nilüfer ilçesinde arsa satın alındı.
  • 1997
  • 1997

     Bursa Ovaakça Beldesi'ndeki yeni hizmet binasına taşınıldı. Yer değişikliği ile beraber hazırlama ve dağıtım hizmetlerinde iyileştirme çalışmalarına başlandı. Nöbetçi eczacıların siparişlerini karşılamak üzere nöbetçi telefoncu sistemi uygulamaya konuldu. Hizmet kalitesini ve örgütlenme oranını yükseltmeyi hedefleyen Bursa Ecza-Koop, İzmit Şube'yi hizmete açtı.
  • 1998
  • 1998

     Ortaklarının acil ihtiyaçlarını karşılamak ve hizmet ağını genişletmek amacıyla şubeleşme çalışmalarını sürdüren Bursa Ecza-Koop Balıkesir ve Bursa İthal (Osmangazi) Şubeleri'ni hizmete açtı. Balıkesir Şube binası satın alındı.
  • 2000
  • 2000

     Tüm Eczacı Kooperatifleri Birliği (TEKB) liderliğinde, kooperatiflerin iş yapma biçimlerini türdeş hale getirebilmek, ölçülebilir, verimli ve müşteri odaklı olmak amacıyla "Yeniden Yapılanma ve Atılım Projesi" başlatıldı. Proje kapsamında Toplam Kalite Yönetimi çalışmalarına başlanıldı. Kooperatiflerin ana ve alt süreçleri yazılarak, kalite sistemleri kuruldu.
  • 2002
  • 2002

     Çağdaş depoculuk anlayışıyla hizmet vermek üzere tesis edilmiş olan Hürriyet Semti'ndeki yerine taşınan Bursa Ecza-Koop; devreye giren 'Otomasyon Sistemi' ile hem hizmet hızını arttırdı, hem de hata oranını büyük bir oranda azalttı. Eskişehir Şube hizmet vermeye başladı.
  • 2003
  • 2003

     Çanakkale Şube hizmet vermeye başladı. İnternet aracılığıyla online ortamda eczanelerden sipariş kabul edilmeye başlandı.
  • 2005
  • 2005

     Bursa Yıldırım ve Edremit Şubelerimiz hizmet vermeye başladı.
  • 2006
  • 2006

     Sakarya ve Yalova Şubelerimiz hizmet vermeye başladı.
     BEK Bursa Kalite Ödülü finalisti oldu.
  • 2007
  • 2007

     Gebze ve Kütahya Şubeleri hizmet vermeye başladı. EFQM İş Mükemmelliği Modeli'ni uygulayarak 'Mükemmellikte Yetkinlik 3 Yıldız Belgesi'ni alan Bursa Ecza-Koop Türkiye'de bu belgeye sahip olan ilk kooperatif ve ilaç dağıtım kanalı oldu.
  • 2009
  • 2009

     1996 yılında Tüm Eczacı Kooperatifleri Birliği(TEKB) tarafından kurulmuş olan Eczacılar Sigorta, Bursa Ecza-Koop bünyesine dahil edilerek Farmasigorta olarak faaliyetine devam etmiştir.
     Entegre Yönetim Sistemi ile çalışmaya başlayarak UKAS akreditasyonlu
     ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi,
     OHSAS 18001:2007 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi,
     ISO 14001:2004 Çevre Yönetim Sistemi,
     ISO 10002 Müşteri Şikayet Yönetim Sistemi
    belgelerine sahip tek ilaç dağıtım kanalı ve kooperatif olduk.
  • 2010
  • 2010

     Konya Merkez, Konya Meram, Düzce, Bandırma, Ankara ve Tekirdağ Şubelerimiz hizmet vermeye başladı.
  • 2011
  • 2011

     Ortaklarımıza daha kaliteli hizmet verebilmek amacıyla SAP Sistemi'ne geçtik.
     Kasım ayında eğitim ve danışmanlık şirketimiz olan Farmasyon kuruldu.
     Ankara Şube binası satın alındı.
  • 2012
  • 2012

     Bilecik Şubemiz hizmet vermeye başladı.
     Turizm Şirketimiz olan Afiştur'un %75'lik hissesi satın alındı.
     Yalova Şube ve Eskişehir Şube binaları satın alındı.
  • 2013
  • 2013

     İlaç ve ilaç dışı ürün ön depoculuk faaliyetlerinin tek merkezden yapılarak, tedarik ve lojistik süreçlerinin daha sağlıklı planlanması ve maliyetlerin azaltılarak verimliliğin arttırılması amacıyla İstanbul Şubemiz hizmet vermeye başladı.
  • 2014
  • 2014

     Bursa’daki Nosab şubemizi İstanbul şubemize taşıdık ve tüm ilaç dışı ürünleri İstanbul şubeden hazırlamaya başladık. 11.08.2014 tarihinde Gebze şubenin operasyon alanının İstanbul şubeye taşıyarak Gebze bölgesindeki tüm ortaklarımıza İstanbul şubeden hizmet vermeye başladık.
  • 2015
  • 2015

     Ortaklarımıza Ebilgi Eczane Otomasyonu hizmeti sunarak yeni bir ilke imza attık. Eczane ihtiyaçları dikkate alınarak geliştirilen Ebilgi Eczane Otomasyonu, Ciro Prim Sistemine dahil olan tüm ortaklarımıza ücretsiz sunuldu.
  • 2016
  • 2016

     Sakarya Şubemiz Serdivan’daki yeni hizmet binasına taşındı. Düzenli depolama alanı, modern otomasyon sistemi ve kurumsal kimliğimize uygun yapısı ile Sakarya Şubemiz ecza depoculuğu faaliyetlerini uzun yıllar sağlıklı sunabileceği ortama kavuştu.
     Ankara’daki 2. Şubemiz için Sincan’da önemli bir yatırım yaparak yer satın alması gerçekleştirildi.
  • 2017
  • 2017

     Eczane Otomasyon Sistemi (tam stok, tam kasa, medula ile entegre) mobil uygulamalar, nöbetçi eczane yazılımları, alt yapı hizmetleri, CRM uygulamaları ve donanım satın almaları gibi hizmetler konusunda faaliyetlerini sürdüren Ebilgi Farmasyon bünyesinden ayrılarak Ebilgi şirketi olarak hizmet vermeye başladı.
     Sincan, Bolu ve Çerkezköy şubelerimiz hizmet vermeye başladı.
     Bandırma Şubemiz 1359 metrekarelik yeni hizmet binasına taşındı.
  • 2018
  • 2018

     Afyon şubemiz hizmet vermeye başladı.
     SAP sisteminde E Arşiv uygulamasına geçildi.
  • 2019
  • 2019

     Konya Selçuklu Şubemiz hizmet vermeye başladı.
     Edremit Şubemiz 1683 metrekarelik yeni hizmet binasına taşınarak modern yapısı ile ortaklarımıza yönelik faaliyetlerine devam etti.
     Balıkesir Altıeylül Şubemiz 1955 metrekarelik alana sahip hizmet binasında faaliyete başladı.
     Kütahya Şube binası satın alındı. Kütahya Şubemiz 1640 metrekarelik alana sahip yeni binasına taşınarak faaliyetlerine devam etti.
     Tekirdağ Şubemiz taşınarak 3000 metrekarelik yeni ve modern binasında ortaklarımıza yönelik faaliyetlerini sürdürdü.